Una de les locomotores elèctriques de Renfe més polivalents i usades durant els anys 60 i 70. Va remolcar tot tipus de tens: mercaderies, tarongers, ràpids, expressos inclús composicions de vagons Talgo.
Inauguració de l'electrificació de la línia Tarragona Barcelona |
El 26 de juny de 1956 una locomotora Alsthom de Renfe feia el viatge inaugural de la línia electrificada des de Tarragona fins a Barcelona
Les locomotores Alsthom havien estat dissenyades a França, d’aquí el renom de “franceses”, però la gran majoria foren construïdes a Espanya per diferents empreses: CAF, MTM, MACOSA i S.E.C. Naval. Arrossegaven pesats trens de mercaderies carregats de taronges des de València a la frontera francesa, trens regionals, expressos i ,fins i tot, ràpides composicions Talgo.
Una 276 al dipòsit del Miracle al costat d'una Garrat els anys 1960 |
Locomotora elèctrica 276 remolcant l'exprés València Barcelona l'any 1966 |
Una locomotora 275 estacionada a Tarragona |
S Se’n construïren 136 entre els anys 1956 i
1965 i la seva vida operativa es va allargar durant tres dècades.
La La nostra 7672 va estar destinada al dipòsit de Sant Andreu i finalment va ser desballestada, però se’n va conservar el frontal que durant molts anys ha presidit el local de l’Associació Cultural Ferroviària de Tarragona.
Frontal de la 7672 preservat a l'ACFT |
Característiques:
Disposició eixos: Co-Co. 6 motors elèctrics
Dimensions: llargada 18,9 m; alçada 3,89 m; amplada 3’05 m
Pes en servei: 120 tm
Velocitat màxima: 125 km/h
Potència: 2208 kw/3000CV
Tensió: 3000 v v
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada