divendres, 27 de novembre del 2020

LOCOMOTORA ALTHSOM 276

   

           Una de les locomotores elèctriques de Renfe més polivalents i  usades durant els anys 60 i 70.  Va remolcar tot tipus de tens: mercaderies, tarongers, ràpids, expressos inclús composicions de vagons Talgo.

 

 


Inauguració de l'electrificació de la línia Tarragona Barcelona

El 26 de juny de 1956 una locomotora Alsthom de Renfe feia el viatge inaugural de la línia electrificada des de Tarragona fins a Barcelona

 

           Les locomotores Alsthom havien estat dissenyades a França, d’aquí el renom de “franceses”, però la gran majoria foren construïdes a Espanya per diferents empreses: CAF, MTM, MACOSA i S.E.C. Naval. Arrossegaven pesats trens de mercaderies carregats de taronges des de València a la frontera francesa, trens regionals, expressos i ,fins i tot, ràpides composicions Talgo.

        

Una 276 al dipòsit del Miracle al costat d'una Garrat els anys 1960

Locomotora elèctrica 276 remolcant l'exprés València Barcelona l'any 1966


Una locomotora 275 estacionada a Tarragona

  S     Se’n construïren 136 entre els anys 1956 i 1965 i la seva vida operativa es va allargar durant tres dècades.

La    La nostra 7672 va estar destinada al dipòsit de Sant Andreu i finalment va ser desballestada, però se’n va conservar el frontal que durant molts anys ha presidit el local de l’Associació Cultural Ferroviària de Tarragona.

 

Frontal de la 7672 preservat a l'ACFT
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Característiques:

Disposició eixos: Co-Co. 6 motors elèctrics

Dimensions: llargada 18,9 m; alçada 3,89 m; amplada 3’05 m

Pes en servei: 120 tm

Velocitat màxima: 125 km/h

Potència: 2208 kw/3000CV

Tensió: 3000 v v




Video:  Archivo RCD Centro Documental.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada